Aleks: O, już przerwa. Wreszcie mogę zjeść swoją kanapkę!
Kacper: Gdyby przerwa trwała tak długo jak lekcja, to……
Zosia: …lekcja trwałaby tak krótko jak przerwa. Ale masz pomysły, Kacper.
Bartek: Gdybyśmy mogli użyć swoich mocy, w szkole mielibyśmy same przerwy.
Julia: Ja bardzo lubię nasze lekcje w niemieckiej i polskiej szkole. Nie chciałabym mieć samych przerw.
Aleks: Bartku, gdybyś się bardzo skoncentrował, mógłbyś zatrzymać czas i Julka nie miałaby swoich lekcji, ha, ha, ha.
Zosia: Aleks, nie bądź taki złośliwy. Uważaj, bo gdyby Julka zaśpiewała, mógłbyś zapomnieć o całym świecie.
Julia: No właśnie. A gdyby Zosia umiała latać, zabrałaby cię daleko, daleko.
Aleks: To straszne, hi, hi, hi. A gdyby Kacper umiał szybko biegać, to dogoniłby Zosię i przyprowadziłby mnie do domu. Prawda, mój drogi przyjacielu?
Zosia: Gdybyś umiał dobrze gotować, mógłbyś z Kacprem do nas wrócić. Co myślisz, Julko? Dałybyśmy mu szansę?
Aleks: Przecież ja świetnie gotuję! Chciałbym nawet wziąć udział w programie kulinarnym dla dzieci.
Pan Twardowski: Wiecie, że marzenia się spełniają? Trzeba tylko bardzo tego pragnąć. Myślę, że Aleks może dostać się do tego popularnego programu kulinarnego, jeśli będzie robił wszystko, aby mu się udało.
Julka: A co ze mną, proszę pana? Czy mam szansę wziąć udział w konkursie piosenki dziecięcej?
Kacper: A czy ja i Zosia moglibyśmy zaprezentować publicznie nasz koziołkowy show?
Pan Twardowski: Dlaczego nie? Wszystko zależy od was. Chodźcie na lekcję, porozmawiamy o tym, jak osiągnąć sukces.
Aleks: No i co, Bartek? Nie zatrzymałeś czasu? Przerwa się skończyła. Ech!
0. Dzieci rozmawiają na przerwie. – To zdanie jest prawdziwe.
1. Aleks nie chce jeść swojej kanapki. –
2. Julia lubi lekcje w niemieckiej i polskiej szkole. –
3. Gdyby Bartek się skoncentrował, mógłby zatrzymać czas. –
4. Gdyby Zosia zaśpiewała, Aleks zapomniałby o całym świecie. –
5. Aleks uważa, że świetnie gotuje. –
6. Bartek chciałby wziąć udział w programie kulinarnym. –
7. Zosia i Kacper chcieliby zaprezentować swoje koziołkowe show. –
8. Pan Twardowski zaprasza dzieci na lekcję. –
9. Dzieci rozmawiają z nauczycielem, jak zatrzymać czas. –
10. Bartek nie zatrzymał czasu i przerwa się skończyła. –