CZAS: 60 minut
W tej części egzaminu znajdują się trzy zestawy. W każdym zestawie są dwa zadania a i b. Należy wybrać
tylko jeden zestaw i wykonać obydwa zadania (a i b) z danego zestawu, zgodnie z poleceniami, np.
• zestaw nr 1 – zadanie a i b z zestawu nr 1 lub
• zestaw nr 2 – zadanie a i b z zestawu nr 2 lub
• zestaw nr 3 – zadanie a i b z zestawu nr 3.
ZASADY OCENIANIA ZADAŃ
Kryteria oceny:
• wykonanie zadania (treść, długość, forma, kompozycja) 0–10 p.
• bogactwo językowe 0–10 p.
• poprawność językowa 0–10 p.
RAZEM: maksymalnie 30 p.
1 zestaw, 2 zadania, 60 minut
Pamiętaj! Wybierz tylko jeden zestaw i wykonaj obydwa zadania (a i b) z tego samego zestawu.
MÓWIENIE
CZAS: do 15 minut
ZESTAW 1
Zadanie 1a. Opis fotografii
Popatrz na fotografię i opisz ją. Powiedz:
• kogo widzisz,
• jak wyglądają te osoby,
• gdzie są,
• co robią.
Zadanie 1b. Wypowiedź na podstawie fotografii
Popatrz na fotografię i wypowiedz się, czy w twojej szkole można by zrobić takie zdjęcie.
Dlaczego tak/nie? Opowiedz o swoich zainteresowaniach.
Zadanie 2. Sytuacja komunikacyjna i dialog z egzaminatorem
Przeczytaj scenariusz sytuacji komunikacyjnej. W rozmowie z egzaminatorem odegraj rolę córki/syna.
Marzysz, aby w przyszłości zostać artystką/artystą. Porozmawiaj z rodzicami i:
• opowiedz o swoich marzeniach,
• poproś o zapisanie cię na dodatkowe zajęcia artystyczne,
• co chciałabyś/chciałbyś robić w wolnym czasie, żeby zrealizować swoje plany.
CZAS: do 15 minut
ZESTAW 2
Zadanie 1a. Opis fotografii
Popatrz na fotografię i opisz ją. Powiedz:
• kogo widzisz,
• jak wyglądają te osoby,
• gdzie są,
• co robią.
Zadanie 1b. Wypowiedź na podstawie fotografii
Popatrz na fotografię i wypowiedz się, czy w twoim mieście/kraju można by zrobić takie zdjęcie? Dlaczego
tak/nie? Opowiedz o swoim stosunku do osób ubogich i potrzebujących.
Zadanie 2. Sytuacja komunikacyjna i dialog z egzaminatorem
Przeczytaj scenariusz sytuacji komunikacyjnej. W rozmowie z egzaminatorem odegraj rolę uczennicy/
ucznia.
Wraz z klasą planujecie zbiórkę dla potrzebujących rodzin w waszym mieście. Zaproponuj:
• jak zorganizować zbiórkę,
• co będziecie zbierać,
• w jaki sposób przekażecie zebrane rzeczy potrzebującym.