MÓWIENIE
CZAS: do 15 minut
ZESTAW 1
Zadanie 1a. Opis fotografii
Popatrz na fotografię i opisz ją. Powiedz:
• kogo widzisz,
• jak wygląda ta osoba,
• gdzie jest,
• co robi.
Zadanie 1b. Wypowiedź na podstawie fotografii
Popatrz na fotografię i wypowiedz się, czy w twoim domu można by zrobić takie zdjęcie? Dlaczego tak/nie? Opowiedz też o utrzymywaniu porządku w twojej szkole: kto się tym zajmuje? Czy uczniowie także muszą dbać o porządek w szkole/w klasie? Co należy do ich obowiązków?
Zadanie 2. Sytuacja komunikacyjna i dialog z egzaminatorem
Przeczytaj scenariusz sytuacji komunikacyjnej. W rozmowie z egzaminatorem odegraj rolę koleżanki/kolegi.
Masz problemy z matematyką. Poproś koleżankę/kolegę, która/który jest geniuszem matematycznym, o pomoc w nauce. Powiedz:
• w czym potrzebujesz pomocy,
• dlaczego chcesz, żeby to akurat ona/on ci pomogła/pomógł,
• w czym ty możesz jej/mu pomóc w rewanżu.
CZAS: do 15 minut
ZESTAW 2
Zadanie 1a. Opis fotografii
Popatrz na fotografię i opisz ją. Powiedz:
• kogo widzisz,
• jak wyglądają te osoby,
• gdzie są,
• co robią.
Zadanie 1b. Wypowiedź na podstawie fotografii
Popatrz na fotografię i wypowiedz się, czy wśród twoich koleżanek/kolegów można by zrobić takie zdjęcie. Opowiedz o swoim stosunku do lekcji online i tych tradycyjnych, prowadzonych w klasie. Które z nich wolisz? Dlaczego?
Zadanie 2. Sytuacja komunikacyjna i dialog z egzaminatorem
Przeczytaj scenariusz sytuacji komunikacyjnej. W rozmowie z egzaminatorem odegraj rolę koleżanki/kolegi.
Twoja koleżanka skręciła kostkę, więc teraz nie może chodzić do szkoły. Zadzwoń do niej i:
• zapytaj, jak się czuje,
• zapytaj, czy czegoś nie potrzebuje.
• zaproponuj pomoc w nauce,
• opowiedz, co ostatnio wydarzyło się w szkole.